fargbomb.blogg.se

En vardag med alla dess känslor och roliga äventyr. Livets alla gåtor, tankar & funderingar. Varje dag är en ny sida, som i en saga!

Söndagen den 8/3-2015

Publicerad 2015-03-08 18:32:00 i Allmänt,

Idag är det Internationella kvinnodagen!
 
Min syster frågade om jag ville umgås med henne innan hennes jobb idag! Blev så himla glad!
Vi har bättre relation nu än vad vi någonsin haft och hon är en utav mina bästa vänner. Under en period i livet hade vi tyvärr inte kontakt med varandra, vilket såklart kan känns ledsamt för oss båda ibland. Men, sånt är livet. 
 
Hon hade blivit tillsammans med sin första pojkvän och var fast i en kärleksbubbla. Jag var en supervilsen unge med överflödlig energI som festade så fort jag fick chansen. Livet var en fest. Det var dock go tider i mitt liv. Jobbigaste tiden i mitt liv också...hade dålig kontakt med alla nära vänner och barndomsvänner.- de hade ju fått nya och kärlekar! Vilket jag själv också hade! 
Förra helgen pratade vi ut om den här perioden mer lugnt och sansat, Villket kändes oerhört bra och skönt! Fick höra hur min starka syster med hjälp av min fina & starka mamma tog sig ur ett ohälsosamt förhållande! Denise cred till dig!!!!! Du vet hur stolt jag är! Ångra aldrig att du lämnade! Du fick ta lärdom av det. Jag hoppas att du i framtiden hittar en man som älskar dig för den underbara människan, du är. :)
 
Livet är fortfarande en fest för mig!! Fast på ett helt annat sätt! Att umgås med de bästa människorna i mitt liv får mig att må så jäkla bra! Det som även får mig att må bra är när jag uppskattar mina få ensamma timmar. Jag vet att jag inte är ensam och att jag inte kommer bli det heller! Glädje, kärlek, trygghet och värme är allt jag önskar mig- varje dag!
 
Idag åt vi go sallad på Cupido, wow. Var så längesedan jag åt där så jag njöt verkligen av den fina lunchen med systra mi! :) Sedan tog vi oss ut till solen med varsin kaffe i hand och satte oss vid ån. Ån i Uppsala <3.
En sak som vi kom fram till....... Nu är den trista perioden slut. har mått så dåligt av och till både förra hösten och vintern. Även om jag försökt tvinga mig till att gilla snö och så, vilket jag har uppskattat också. Däremot var det allting med mamma som drog ner mig på nåt sätt. Nu är vi fria själar igen. Nästa höst ska själen inte försvinna ner i nåt mörker! (vill jag tänka :))
 
Saknar min underbara vän idag! Kom och tänka på att hon varit borta i 5 månader och bara några få dagar hemma under perioden. Även om jag hade turen att få umgås med henne i en vecka :))))))))) Du är bäst. 
 
Drömmer mig fortfarande bort till varmare breddgrader, får se när de inträffar. Ingen kan räkna med mig på den fronten...om en månad kanske en biljett bara bokats. 
 
Kärlek /Isabella
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Isabella

Hej! Jag är en glad 22-åring, är en liten drömmare och är nyfiken på vad livet har att erbjuda! Jag älskar att... läsa böcker (biografier står högst), måla, dricka te, äta lakrits, umgås i sällskap med roliga människor som får mig att skratta, att prata om livet och jag älskar så mycket saker så listan kan nog göras väldigt lång. Mitt drömyrke och mål är att bli polis. Så vi får se vart min väg tar mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela