fargbomb.blogg.se

En vardag med alla dess känslor och roliga äventyr. Livets alla gåtor, tankar & funderingar. Varje dag är en ny sida, som i en saga!

If you feel like I feel inside, välkommnar 2015

Publicerad 2015-01-11 21:31:58 i Allmänt,

Jag vet inte änns vart jag ska börja.
Det förgågna året 2014, då hände det en massa saker. Känns som att jag lärt mig massor under året gång och mognat mer inom mig och utan på? hihi ser ut som en liten isabella fortfarande, men det är okej. Kan ju låtsas vara barn ibland :))).
En väldigt vilsen och ledsen Isabella firade in året 2014 med tre härliga tjejor. Med många random/bekanta människor. Fun. Flyttade in i min gudfaders lägenhet alldels ensam!! Otroligt roligt och spännande tyckte jag! Även om de senare skulle resultera sig i att jag fick mig att känna mig som den ensamaste människa på jorden. Visst var det nära människor som stöttade och glädjs med den lyckan jag kände på sätt o vis, just då. Tack ska ni ha, verkligen T A C K ! Linnea, Anna, Maria <3
Ibörjan av året hade jag inte haft kontakt med min mamma på ungefär 4-5 månader på grund utav att jag inte kunde hantera att hon var sjuk och mådde dåligt. Det var inget val jag gjorde för att straffa någon i min familj eller min mamma. För en av de först gångerna gjorde jag det för min egen skull. Jag var mitt uppe i att ta itu med mitt liv efter de lite halvt slappa ungdomsåren och festandet och kanske inte "ta tag och leva i verkligheten"... Vilket många påstått och jag kan fortfarande inte riktigt sätta ord på vad jag gjorde(tyck var ni vill, men jag kanske behövde hantera mina "problem" på det sättet). Iallafall mitt uppe i mitt 30 timmars jobb och stressad som tusan, som i efterhand var riktigt onödigt. Även här festade jag en del, även om jag fortfarande inte alls upplever att jag gjorde de på samma sätt, men många gånger prioriterade jag dåligt. Det som gjort att jag velat gått ut mycket har varit för att träffa människor, prata och skratta+dansa bort allt de ledsena. Jag har ju alltid varit den glada och spralliga Isabella, vilket alla ni väl mycket vet om. Jag älskade att gå ut och vara glad- den känslan jag alltid kunnat "vara". 
Min mamma träffade jag efter en del månder och en del tvekanden ..på min födelsedag. Jag fyllde ju ändå 20år och jag saknade nog henne ändå även om jag kanske inte ville erkänna det då. Jag hade en bra 20-års dag och dagen efter. Men ändå så grät jag på dagen för att jag saknade så många betydande människor... Men Hanna, ett speciellt tack till dig. Jag vet ju. Jag blev glad att du fanns där vid min sida! Jag hade gjort det samma åt dig! Glädjats med dig! Vilket vi redan har gjort vid andra tillfällen.
Tiden gick... Jag och du Linn. Fan vad vi hittade på grejer. Vi vinade, skrattade, grät, dansade, åt mc donalds mat, lekte söderkisar, rökte, åt ost, gjorde bort oss, sov hos varandra..gjorde vad vi kände för... Vi fanns för varann mer än någonsin och jag är så lycklig för att vi gjorde 2014 så sjukt bra tillsammans. '
Jag fann en härlig själ som jag inte hade kunnat ana...Winnie! Vi har skrattat mest hela tiden och pratat så sjukligt mycket- i telefonen, över fikor, på jobbet och i parker... Det som vi är bäst på liksom! Kedjerökandet och killproblemen, omg. 
Jag och min kära far åkte till Chile och hälsade på min underbara och kärleksfulla farmor. Som i en dröm, men ändå som man minns det. Som jag tror att jag minndes de!
Hanna och jag åkte till Olso och ett ord kan ju sammanfatta, galet. Förälskade mig lite i staden, som likande Uppsala på något sätt!!
Firade bästis Matildas lillsis Jessica! Herregud... Nyss gick vi i 3 liksom....Haha. 
Gjorde massa mysiga saker! Besökte även darligen Julia och hängde lite i Strängnäs! Det var skönt att komma bort!! Sol och massa bad :D
Sedan hängde hemköpisarna lite också! Tyvärr råkade jag börja gilla jocke. Tror jag i vilket fall och jag vet själv fortfarande inte. Det var så konstigt, aldrig varit med om något så! Det kändes på något sätt som att han gillade mig också. Men som en  sa " du kanske inte ville ha honom...annars hade du kanske fått honom". Så där har jag iallafall lärt mig något utav. I år ska jag försöka vara mer "öppen" och kanske våga chansa. Vara seriös framförallt och försöka att inte gå i tidgare mönster! Men först och främst umgås med människor som gör mig glad och fokusera på mig själv. 
Denna höst blev mer deppig än vad jag hade trott...det var för lite soltimmar! Fy. 
Trotasde mitt hat mot Julafton och firade det min käre far och familjen. Vilket inte hänt på över fyra år. Så jag klappar mig själv på axeln för att gjort två stora steg på samma dag. Dock firade jag, sis och Tess när klockan var över tolv. Haha. 
Nyår var mer allmänt bara konstigt. Men tack så otroligt för att jag fick spendera sista timmarna med er tjejer. Det var guld även om de kanske inte riktigt gick som vi hade tänkt oss. Ni fick mig iallfall att lé!
Jag minns knappt dagen. Jo just det, en torsdag? Jag ville inte änns gå upp ifrån min säng.
Det här är svårt att skriva, jävligt svårt. Men den dagen hade min mamma under natten velat begå självmord. Jag vet inte om man kan säga att man blir härdad...tror knappast det. Jag visste inte vad jag kände, mitt hjärta grät inombords även om jag samtidigt kände ilska och kände "suck!". 
Det drog ner mig, igen. Så som många andra gånger. Denna gången tog jag den där smällen. Jag tillät mig att vara ledsen och jag och kära syster hade ju ändå varandra. Jag har inte orkat varit överdivet glad eller trevlig, det känns som att det gått för lång tid nu... När jag redan kände mig smått förvirrad så skulle de slängas på ännu mera. Jag tycker inte synd om mig själv. Jag försöker hantera det. Jag är ledsen och tillåter mig själv att vara det! 
Som vuxna påpekat i min omgivning så gör det här mig starkare. Jag vill kunna hantera det som gäller mamma och även min pappa, för vi har haft våra perioder o lite gräl ibland- men vi har kommit långt och står varandra nära idag. 
Jag hoppas jag kan använda mig av mitt liv i mitt framtida yrke. Givetvis så vill jag inte att det ska få påverka något, negativ inverkan. Så därför ska jag absolut bearbeta vissa saker osv. Det ser jag bara poostitivt på nu! Jag försöker att vara positiv även de dagar jag kan känna mig ledsen, för de tycker jag ändå att man kan vara!!
 
2015.... jag välkomnar dig. Det här året kommer bli spännande och jag ska leva varje dag i nuet. 
Men ändå lite måste man kunna planera...
Kriminologi I, 30hp- Su (???) Om jag kommer in som reserv ;)
Alperna och hälsa på Linn
Gå på intervju på rättpsyk, sjukhus för extra jobb
Söka in till Folkhögskolan
Åka till Schweiz 
 
Kärlek/ I
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Isabella

Hej! Jag är en glad 22-åring, är en liten drömmare och är nyfiken på vad livet har att erbjuda! Jag älskar att... läsa böcker (biografier står högst), måla, dricka te, äta lakrits, umgås i sällskap med roliga människor som får mig att skratta, att prata om livet och jag älskar så mycket saker så listan kan nog göras väldigt lång. Mitt drömyrke och mål är att bli polis. Så vi får se vart min väg tar mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela