fargbomb.blogg.se

En vardag med alla dess känslor och roliga äventyr. Livets alla gåtor, tankar & funderingar. Varje dag är en ny sida, som i en saga!

Kräftvisor

Publicerad 2015-08-18 12:03:00 i Allmänt,

Droppar faller lätt
uti kräftans dar.
Droppar titt och tätt
vi tillsammans tar.
Vi tar en snaps för far,
och sedan en för mor.
Och kräftans klor för lille, lille bror. (Melodi: Bä bä vita lamm)

Uppå kräftkalaset, uppå kräftkalaset
där ska ni tro
tar man sig en liten, tar man sig en liten
sup till var klo.
Genom strupen
lilla supen
smyger ner till lilla baken.
Vackra honor
dill i kronor
utav brännvin får man smaken. (Melodi: Uppå källarbacken)

Kräftan i mitt hjärta
för dig vill jag skåla ännu
Kokad till rödaktig fägnad
flodernas kung är du

Av skaldjur jag känner i världen
är du det djur som fått allt
Genom kräftstjärtens kärlek till spadet
en blandning av dill och salt (Melodi: Stockholm i mitt hjärta)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Isabella

Hej! Jag är en glad 22-åring, är en liten drömmare och är nyfiken på vad livet har att erbjuda! Jag älskar att... läsa böcker (biografier står högst), måla, dricka te, äta lakrits, umgås i sällskap med roliga människor som får mig att skratta, att prata om livet och jag älskar så mycket saker så listan kan nog göras väldigt lång. Mitt drömyrke och mål är att bli polis. Så vi får se vart min väg tar mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela