fargbomb.blogg.se

En vardag med alla dess känslor och roliga äventyr. Livets alla gåtor, tankar & funderingar. Varje dag är en ny sida, som i en saga!

16/11 Livet är inte ett spel.

Publicerad 2014-11-16 16:12:00 i Allmänt,

Jag sitter här och skrattar och blir total lycklig och glad över att du skrivit. Sitter här helt oglamorös i min i o för sig nytvättade morgonrock och skrattar åt att du är en sån fantastisk människa... Jag kan tänka mig att jag definitivt hade älskat det så mycket som jag vet att du gör nu. Gosh!
 
Jag har blivit uppdaterad från de Österikiska skidbergen! - Äntligen!, får jag säga så? :D ..
 
Med dagens andra kopp kaffe sitter jag här som vanligt, ja ganska vanligt i min vardag och filosoferar om livet. Om hur livet är just nu, om hur jag vill att det ska vara, hur jag kan ändra på det på smått sätt och hur jag vill att det ska bli inom den närmsta framtiden. Klokt kanske vissa av er tycker. Övertänkade och anylyserande kanske andra kan tycka? Viktigt kan min pappa tycka? Yes...Min hjärna här har ni den, men också mitt hjärta borde jag tillägga.
 
Jag är jävligt bra på att ta åt mig och ta hårt på vad folk säger eller tycker om mig. Vilket jag vet kan vara nyttigt att inte ta för hårt på utan faktiskt vrida på det och lära mig utav det. Jag har verkligen gjort det denna helg! And i'm glad. Glad för min egen skull. Glad för att jag kan "face- my self" och låta den lugna delen av mig själv ta över. Jag har spenderat hela helgen åt mig själv och varit hemma! Jag ger mig en klapp på axeln även om jag kanske inte helt å hållet skriker av lycka just åt den saken, haha...
 
Nog om det, jag har kollat upp utbildningar och en speciellt ett förbererande år inför Polisyrket. Där kan jag hoppa av lycka, att kunna få känna på hur Polisyrket och allt omkring det skulle kunna se ut och få nosa lite på det :) De är två olika utbildningar som startar nästa år, om ungerfär ett år det vill säga. Perfekt enligt mig så att jag inte stressar fram något. För helt ärligt är jag inte den mest stresståligaste människan på denna planet, you heard me ;) Fast jag kan ju alltid bli bättre på det (Tidsoptimist är jag också).
Utbildningarna ligger i Tranås respektive Trosa, vilket inte är allt för långt bort egentligen. Jag har även spanat in En 180hp kurs i Växjö, som handlar om ungdommar och missbruk. 
 
Under min nu alldels lediga, kan inte bli mer ledig..helg, har jag pluggat, sprungit 3km, tvättat och jag ska snart städa mitt rum och lägenheten. Sofie min sambo har däremot jobbat hela helgen förutom fredagen och då hade hon huvudvärk stackaren. :/ Vi ska umgås tillsammans ikväll och fixa lite i mitt rum och...Spela Bingo Lotto!! Fatta lyckan, vi båda blir som små barn ungefär....Iallafall jag! 
 
Jag har en skoluppgift att skriva på men den tar vi imorgon....Inget sista minuten helt iallafall, även om jag tycker att den här uppgiften är i mitt esse. Kan man säga så? Min intressebubbla? What ever ni fattar nog. 
 
Jag måste tillägga om en det är omoget eller ej, men jag anser att mångas beteende och även mitt i några studner likanar dokusopor som Paradise Hotel. Pinsamt och jag finner inga ord. Livet är inte ett spel. Jag har denna helg blivit besviken två gånger och ledsen en gång. Men det går över och livet fortsätter, jag vill dock inte vara med i något spel där människor i tänker sig för en och en annan gång innan de "spelar ut sina kort" dvs innan de gör val och handlingar mot människor som inte är okej. 
Som nämt tidigare jag är en känslomänniska vilket betyder att jag själv också borde tänker mer på hur andra ibland kan känna sig ölver mig val och att jag själv inte borde ta illa upp, du kan inte läsa någon annans tankar!
 
Jag hoppas att ni haft en trevlig och rolig helg, ni ska veta att jag saknar ej ofta & mycket :)
 
Kärlek, Isabella.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Isabella

Hej! Jag är en glad 22-åring, är en liten drömmare och är nyfiken på vad livet har att erbjuda! Jag älskar att... läsa böcker (biografier står högst), måla, dricka te, äta lakrits, umgås i sällskap med roliga människor som får mig att skratta, att prata om livet och jag älskar så mycket saker så listan kan nog göras väldigt lång. Mitt drömyrke och mål är att bli polis. Så vi får se vart min väg tar mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela