fargbomb.blogg.se

En vardag med alla dess känslor och roliga äventyr. Livets alla gåtor, tankar & funderingar. Varje dag är en ny sida, som i en saga!

14/11 Don't blame it on me

Publicerad 2014-11-14 22:07:00 i Allmänt,

Finaste och bästaste Sofie, var på en intervju angående att bli flygvärdinna. Så SPÄNNANDE! Hihi. Fick veta nu ikväll att hon gått vidare... Jätteglad för hennes skull.

Alltså vad ska man göra för att orka träna. Haa orka. Kanske måste man bara bestämma sig... Jag gillar dock att simma, men tyvärr är simhallen hos oss här under renovering och det suger ganska så mycket. Vill ha nära hem när jag ska träna något.
Jag vet inte vad det är med mig på just fredagar, men det är som att jag saknar alla lite extra mycket. Jag inbillar mig förstås en massa saker och känner mig ofta väldigt ensam såna här dagar och stunder. En del av mig "säger" att jag ska umgås och hitta på en massa, gå ut och dricka, dansa, träffa människor var ju helt klart högst upp på listan. Jag vill inte att det ska vara på det där sättet. Ja vet själv att jag kan ha riktigt roligt utan alkohol! För det andra kan jag nog inte komma på en endaste gång som jag pratat med någon om något vettigt och viktigt på krogen.
Ett bevis? De enda som jag är riktigt glad över är att jag fick lära känna ett par jättefina och roliga killar ute på krogen... Momo, Anton, Anders och Jess. Angående uppdelning mellan tjejer och killar pratade vi om idag, vi träffades och pluggade idag... Jag, Elma och Nora! Vi gick genom vårt tilldelade kapitel som handlar om att vara kvinna, då gymnasie eleverna anser att hår är äckligt, att de flesta har ätstörningar och att vi tjejer inte kan framstå som varken kaxiga eller balla för det är en "negativ" stämpel hos oss, medan för killar är det helt accepterat och att de mer eller mindre ska vara sådana.
Enligt mig är detta heeelt sinnes sjukt.
Det är ej våra föräldrar till exempel som har lärt oss tjejer att "vi ska" raka benen, de är samhället och idealet som skapas. Det är i och för sig skapat av vuxna människor.
Vem är kvinna och vad är det? Långt hår, smal, snäll & söt? We all are like dolls or barbie.
Tänk er Carolina Gynnings "bleeding barbie"...

Kära vänner glöm för guds skull (anna.. haha) aldrig bort att göra allting, vad som helst- alltid bara och endast för er själva. :)

En fredag som denna slutar hemma i trygga hamnen...Har avnjutit det bästa utav allt, som man ska ;) Glögg (!!!), MANCHEGO, vit mögelost, vitlöks ost och popcorn.

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Isabella

Hej! Jag är en glad 22-åring, är en liten drömmare och är nyfiken på vad livet har att erbjuda! Jag älskar att... läsa böcker (biografier står högst), måla, dricka te, äta lakrits, umgås i sällskap med roliga människor som får mig att skratta, att prata om livet och jag älskar så mycket saker så listan kan nog göras väldigt lång. Mitt drömyrke och mål är att bli polis. Så vi får se vart min väg tar mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela