fargbomb.blogg.se

En vardag med alla dess känslor och roliga äventyr. Livets alla gåtor, tankar & funderingar. Varje dag är en ny sida, som i en saga!

10/11 - A winner is a dreamer who never gives up.

Publicerad 2014-11-10 22:26:00 i Allmänt,

En ny vecka har precis inletts!!!
Super.

För min del är hela veckan inplanerad med både det ena och det andra. Mycket roligt meeen jag får inte glömma bort att hinna vila och bara "slappa". Mycket viktigt! ..Som ja då har insett på senare dar, hum ;)

Jobb har jag hunnit med idag trott eller ej, måndags-jobb är inte sådär superroligt måste jag skriva. Fast jag försov mig och inte visste att jag skulle jobba överhuvudtaget idag så har jag försökt göra det bästa utav allting, annars så funkar det inte. Jag började med att skynda iväg för att hinna med buss & tåg även om jag mest ogillade mig själv väääldigt mycket just den stunden och skämdes som en hund. Mer än en gång är för mycket, det är inte okej. Förbättring krävs nu och för framtiden samt framtida jobb! Att börja lyssna på "Kalla mig galen" och "I don't like Mondays" passade perfectly då. Tummen upp och med ett stort Isabella-leende :'D (Tack Linns mamma Lena).

Jag kan konstatera från mitt och Sofie's kvälls prat idag att jag faktiskt har två bra och realistiska mål. Sedan har jag även ett stort mål som jag har längre bort och jag vet vad som krävs för att jag ska komma dit eller komma en bit på vägen och förhoppningsvis hitta något annat som också skulle intressera mig mycket. Man kan ju faktiskt aldrig veta.
Mina mål just nu är att prata av mig helt å hållet hos en terapeut eller psykolog, jag vet inte vilket som kan vara bäst för mig så det ska jag kolla upp. Ett annat mål är att komma igång med träning, kost och må bra i allmänhet. Jag vill börja simma och samtidigt ska jag och Sofie fortsätta med vårt pushande med springrundor samt promenader. Känns riktigt roligt att ha mål som jag vet att jag kan uppnå och som inte är allt för stora och ska pressa på mig, utan jag gör så gott jag kan och jag känner mig positiv angående detta :)
Så får framförallt jag se vart jag befinner mig om ett par månader, ett halvår eller sådär och samtidigt kunna dela med mig av det till till er och bolla med er mina nära.

En måndag som denna unnade vi oss gott fin och oliver. Vi drack det goda röda, Castelforte, Ripasso

"Castel Forte Ripasso har rubinröd färgnyans med mörkröd kant och härlig doft av körsbär och björnbär. Vinet har pigg och smakfullt syra som är väl integrerad med vinets fruktighet. Smaken är fyllig med inslag av körsbär, mandel och torkad frukt. Elegant kraft – med rena körsbärs och björnbärstoner, inget av det syltiga söta som så många Ripasso tenderar att ha."

http://www.winepartners.se/produkter/viner/roda/castelforte-ripasso-2011-doc-valpolicella/

Rekommenderas! - Ett glas är bra för själen =) Och vad min kära Sofie även sade idag att "Kärlek är som balsam för själen", såååå glöm ej att pussas och kramas!

Förresten skriv gärna en kommentar om du känner för det.

Kärlek från mig till er, I.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Isabella

Hej! Jag är en glad 22-åring, är en liten drömmare och är nyfiken på vad livet har att erbjuda! Jag älskar att... läsa böcker (biografier står högst), måla, dricka te, äta lakrits, umgås i sällskap med roliga människor som får mig att skratta, att prata om livet och jag älskar så mycket saker så listan kan nog göras väldigt lång. Mitt drömyrke och mål är att bli polis. Så vi får se vart min väg tar mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela