fargbomb.blogg.se

En vardag med alla dess känslor och roliga äventyr. Livets alla gåtor, tankar & funderingar. Varje dag är en ny sida, som i en saga!

Att vara eller inte vara.

Publicerad 2014-12-14 14:34:23 i Allmänt,

Hej söndag! Hej käraste ni!
 
Idag tog jag mig en sovmorgon som många andra dagar denna mörka period. Frukost, promenad i det UNDERBARA vädret, dusch och sedan kaffe & lunch på det. Pretty lovely en söndag!
Jag och Linn hann nyss med en timmes samtal och en interjuv inbakad i det hela. Blir ju som ni vet alltid svårt att pricka in när det går och när man kan ringa! Otroligt irriterande ibland, men så blir det. 
 
Jobb väntar mig idag och jag stänger med min sambo Sofie. Yay. Däremot är hon snart inte min sambo nästa år...Synd med fruktansvärt roligt för hennes egen skull!! I och med hennes första egen köpta lägenhet!
Hurra!
 
Den här tiden på året som vi befinner oss i vet nog ni alla vid de här lagret att jag är en riktig tänkare. Satan. Någon som vill låna mina skor? Hehe, näää men jag lever ju inte alltid riktigt för studen och det är något som jag är medveten om. Jag har ingen stress till något alls här i livet. Jag vet ungefär vad jag vill syssla med i livet och jag och Linn pratade nyss om det faktiskt. Jag blir så himla glad över att ni stöttar mig på olika sätt och uppmuntarar mig i mina planer och arbeten nu i skolan. För er som inte vet så kan jag berätta kort fattat om min sista uppgift för den här terminen. Jag ska skriva en rapport som baseras på två intervjuer, två empiriska material som skrivs ner och även ett som är lite inspelat. Mitt syfte för denna rapport eller fältstudie som man också kan kalla den här uppgiften för är att undersöka om/hur uppväxten påverkar än senare i livet. Min frågeställning är: Vad i uppväxten har gjort dig till den du är idag?
 
Givetvis har jag just tagit den här inriktigen på mitt arbete just för att kunna göra bra ifrån mig, se skillnader/likheter mellan de två interjvu personerna som jag har valt ut. Värt att tillägga är även i mitt framtida yrke ta med mig detta som de första arbetet... vilket man aldrig vet om man någon gång skulle ha använing för rapport och emiriska materialet! Klokt tycker jag.
 
Vad händer annars i livet? Jaa... det är inrincip jobb och plugga som står nedskrivet i min kalender. Very funny! I veckan har jag varit på julbord med jobbet, vilket var trevligt och ordningsamt. Sedan påtala om maten som var fantastiskt god! Tyrol håller klass för top 2 av 2 julbord som varit de bästa på dem här fyra åren. Fyra år. Åren går fortare och fortare. visst??? Å tant-varing på mig alltså!! 
 
Igår hängde jag med fam. 3; Moster Elin, morbror Niklas & Maria(bebis) och Linda och Johan. Det avr grymt. Vi åt en kalasburgare och fortsatte vidare i Hägerstensåsen hos underbara Linda med ölprovning! Woh. Det var jag och tanterna och gubbarna.... Fast det gör mig ingenting kommer känna mig superung länge tror jag....Även om många säger - Va?! 94:a? 1994 var väl ett bra år. ;)
 
Kära vänner, på återseende! Glöm inte bort att jag uppskattar både sms och telefonsamtal. 
hihi
 
Kärlek!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Isabella

Hej! Jag är en glad 22-åring, är en liten drömmare och är nyfiken på vad livet har att erbjuda! Jag älskar att... läsa böcker (biografier står högst), måla, dricka te, äta lakrits, umgås i sällskap med roliga människor som får mig att skratta, att prata om livet och jag älskar så mycket saker så listan kan nog göras väldigt lång. Mitt drömyrke och mål är att bli polis. Så vi får se vart min väg tar mig!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela